2012/06/24

♣ Oot nuori ja rauhaton sydän, kyllästynyt tähän kuolleeseen kylään.

Mä oon koko tän vuoden himoinnut festareille pääsyä. En oo ikinä ennen käynyt festareilla - osittain toki sen takia, että oon epäonnekkaasti syntynyt kesän jälkeen, eli oon edelleen kuudentoista ikävuoden puolella ja yleensä festareille on ollut se 16 vuoden ikäraja joka vuosi. Nyt vihdoin, kun kuitenkin oon kuustoista ja ois jotenkuten rahaa ja luvat ja mahdollisuudet lähteä festareille, ni miksen mä lähtis?!

Keikoilla on aina ihan älyttömän ihanaa. Mä rakastan sitä fiilistä, kun kaikki on ihan innoissaan, siellä on sellane ihana ison porukan ryhmähenki, ku kaikki fiilistelee sitä samaa musiikkia ja päästää ittensä nauttimaan ihan täysin. Se, et siihen päälle lisättäis vielä kesäilma, hyvä seura ja neljäkymmentä lisäartistia kuulostaa joltain mun personal utopialta.


Nää tän postauksen kaikki kuvat oon ottanu viime vuoden RSC livestä, joka on siis sisätilafestari (kyllä, festari, jossa minä olin. taisin siis muistaa vähän väärin, kun aiemmin sanoin, etten oo käynyt festareilla. no mutta, ilman ulkoilmaa ja monta päivää kestävää musiikkia ja kesää en laske tätä kunnon festarikokemukseksi!) ja jossa esiintyy joka vuosi jotain 10-15 artistia. RSC:ssä on ihan loistava tunnelma ja ootan sitä ihan innoissani. Tänä vuonna ostin liput jo joskus maaliskuussa ennakkoon hintaan 10€, nykyään niitä ostellaankin sitten hintaan 29€. Musta on loistavaa, miten aina ei tarvii pistää jumalattomasti rahaa likoon, kun haluaa nähdä livemusiikkia. 29 euroo on kuitenkin tosi pieni summa ~15 artistista, jos ottaa huomioon, että esim. tanssisali lutakossa olevat yksittäisien artistien keikat maksaa aina sen 5-15 euroa.


Festareista mä oon tänä vuonna kiinnittäny silmäni erityisesti blockfestiin ja pipefestiin. Molemmissa artistikaarti on omalle musamaulleni tosi osuva, joukossa on pari sellastakin nimeä, keitä oon vannonut meneväni katsomaan, jos tilaisuus tulee vastaan. Tampereella käyn vähän väliä, eli blockfesteille meneminen ei olisi ongelma, ja himoskin on tosi lähellä, eli pipefesteillekin meno olis aivan toteutettavissa oleva idea.


Nyt ainoa, mikä multa puuttuu, on se seura, kuka viittii maksaa sen summan noista festareista. Voi kunpa saisin festariseuraa! Nyt mun toivonkipinöitä herättää Mira, Marika ja Niina, keiden kanssa ollaan alustavasti suunniteltu blockiin ja pipeen lähtöä. Joka tapauksessa koko kesän kruunais joku tällanen spesiaalitapahtuma, jossa on varmasti paljon parempi tunnelma, ku mitä osaan ees ikinä kuvitella. Loppujen lopuks, kaikkea on pakko kokeilla. Sitä ei koskaan tiiä, jos vaikka koko ens kesä oiskin buukattu täyteen töillä ja reissailulla, jollon aikaa ei jäis ollenkaan festareilla ravaamiseen. Pakkohan se on siis nyt tehdä, kun on näinkin loistava mahdollisuus! Loppupeleissä sitä katuu vaan asioita, mitkä jätti tekemättä.

Onkos täällä lukijoiden tai random tsekkaajien joukossa muita tyyppejä, ketkä palaa halusta käydä festareilla ja kokea vähän sellastakin meininkiä?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti