2012/07/18

♣ If you spent less time bitching about your life, you'd possibly enjoy it more

Taas on iskenyt kesästä se vaihe päälle, kun fanfaarit ja hurraukset kesän alun puolesta vaihtuu valitukseen sen lähestyvästä lopusta. "En oo ehtinyt vielä ees ruskettua ja kesä on jo melkein ohi", "tuolla on taas niin masentava keli, tätäkö tää kesä on?" ja "enää kuukaus lomaa jäljellä, tää kesä oli ihan syvältä!" ovat kaikki lauseita, joita kuulee joka ilmansuunnasta jatkuvasti nost3en ja protron soiden hilpeästi taustalla julistaen paskan kesän ilosanomaa. Henkilökohtasesti mulla räjähtää pikkuhiljaa pää tähän valitukseen. Kyllä, ulkona on satanut suhteellisen paljon, ja kyllä, helleviikot voi laskea ilman minkään käden sormia. Mutta se, mitä mä en ole koskaan ymmärtänyt, on tuo jatkuva kitiseminen aiheesta. Viekö valittaminen sadepilvet pois? Ei suinkaan. Voiko sadepäivänä silti tehdä jotain muuta, kuin valittaa ja kuolla tylsyyteen? Saatat yllättyä, mutta kyllä voi!

En suinkaan ala itse tekopyhäksi ja väitä, etten harmistu, jos tammikuussa tehdyt kesäsuunnitelmat eivät mene suunnitelmien mukaan eikä kesä olekaan niin hieno, kuin mitä sen oletin olevan. Mä oon itse kuitenkin odottanut tätä valosta, lämmintä ja rentoa vuodenaikaa siitä lähtien, kun edellinen loppui, enkä aio viettää yhtään sekuntia nauttimatta siitä. Ennen kuin huomaankaan, ollaan taas kinosten keskellä hytisemässä, ja silloin, jos joskus, kadutaan niitä lukuisia valitusvirsiä, joita tuli pidettyä.
kuvat we♥it
Mun omaa kesälomaa on vielä 27 päivää jäljellä ja aion nauttia niistä niin paljon, kuin voin. Myöhemmin mua kaduttais ainostaan, jos oisin lagannut koko kesän nurkassa miettien, kuinka se on lipunut ja lipuu ohi. Kyllä, yli puolet lomasta on jo takana päin, mutta näiden 27 päivän aikana mulla on vielä luvassa Pipefest, uusia grillijuhlia, rannalla chillailua, kavereita, kesävaatteita, ruskettumista, second chance selviytyjäksi tulemisessa (=uusi mökkeilyviikonloppu), tampereella käyntiä, reissailua... Puhtaasti lyhennettynä elämästä ja hetkestä nauttimista. Suosittelisin sitä myös teille kaikille, ketkä tuhlaatte teidän omat ~27 päivää aivan väärällä tavalla.

4 kommenttia:

  1. aivan! oon niin samaa mieltä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha oijoi! Nautitaa me sit ainaki kesälomasta, vielä ku sitä on jäljellä c:

      Poista
  2. Mukava blogi ! Jään seurailemaan ! (:

    http://roads-to-our-lives.blogspot.fi/

    VastaaPoista