2012/08/27

♣ Ja kaiken minkä tein musiikki tahditti, oon vaan rehellinen musiikkiaddikti.

Itketäänkö verta yhdessä? Mun rakas kamerani irtisanoi itsensä mun liikakäytöstä lopettamalla käynnistysnapin toiminnan. Vähään aikaan täällä ei siis tule välttämättä näkymään kuvia, tosin kultainen insinööriystäväiseni lupasi yrittää korjata kameran, joten "kuvaustauko" ei välttämättä kestä edes paria päivää. Taidan sillä välin kuitenkin jatkaa tätä erikoispostausten vyöryä, vuorossa tänään onkin musiikkipostaus!

Muistan, kun ollessani jotain 5-vuotias meillä oli sellanen kasetti, missä oli Tina Turnerin Simply the best ja Uriah heepin Easy livin'. Kuuntelin tota kasettia koko lapsuuteni, eikä mitkään biisit muistuta varhaisesta elämästäni yhtä paljon. Kuitenkin ekat bändit, joita aloin kuuntelemaan, ovat muistikuvieni mukaan Disco ja The rasmus. Vasta vuoden 2005 kieppeillä ostin ensimmäiset CD-levyni, Avril Lavignen The best damn thingin sekä jonkinsortin NRJ:n Back to school -kokoelmalevyn. Kuuntelin noita kahta levyä jatkuvassa pyörityksessä, sillä sen kiven alla, missä mä asuin, ei oltu törmättykään muunlaiseen musiikkiin. Myöhemmin sain kyl kans Kristiina Braskin levyn, josta tuli tosi kova sana.

Ala-asteen lopulla, eli vuonna 2008 sain mun ekan mp3:sen (joka muuten palvelee mua vieläkin), jolloin myös biisejä alkoi kertymään. Tää oli mun niinkutsuttu NRJ-paska -vaihe. Sillon just kaikki listahitit ja NRJ:n soittolistat oli parasta mitä maailmassa oli, ja voin kyllä myöntää, että vaikkei tää genre enää mikään lemppari olekaan ja välillä erittäin hankalaa sietääkin, niin kuuntelen silti välillä edelleen täntyyppisiä biisejä.

Suunnilleen vuodesta 2010 lähtien mun musamaku sit on vaihdellut jatkuvasti, kuitenkin jossain vaiheessa vuotta 2011 se asettui aloilleen tähän laidasta laitaan -asemaan, jossa olen nyt. 2011 alkupuolella kuitenkin erityisesti ulkomaalainen rap ja hiphop sytytti tosi paljon. Ulkomaalaisessa räpissä nykyään listan kärjessä komeilee australialainen Hilltop hoods, ihan loistava!

Jossain vaiheessa mulla alko pienimuotonen emokausi, johon tottakai sisältyi myös jonkinverran raskaampi musiikki. En muista monia biisejä, mitä silloin kuuntelin, mutta kaikki edes hieman rockiin/punkiin/post-hardcoreen jnejne suuntautuva löys tiensä mun sydämeen ja on nykyään yks ihan mun lempparigenreistä.

Hidas musiikki kuitenkin iskee muhun edelleen. Hitaat biisit on tosi kauniita ja niistä tulee sellanen olo, että rakastaa elämää taikka että haluaa itkeä. Either way, kelpaa mulle. Lisäks tällanen vanha suomalainen iskelmähän on tosi nostalgista, right?

Ja nykyään... tässä sitä ollaan. Suomirap, rock, punk, hidas musiikki, ulkomaalainen hiphop, listahitit, reggae, amispopit, jopa Bachin sävelmät? Kaikki menee. Uskon, että voin keskustella lähestulkoon kenen tahansa kanssa ja löytää yhdistäviä artisteja musamausta. Ainoa, mikä muhun ei iske, on joku suomalainen hevi. Sen rajaten pois kaikki Yiruman kauniista pianoinstrumentaaleista lähtien aina räppiin, teknoon tai screamoon kuulostaa mun mielestä yleisesti ottaen hyvältä.
Lyhyesti sanottuna mun lempiartisteja on Nevershoutnever, Juju, Timo pieni huijaus, All time low, Eminem, Juno, Flowboysfam, Mayday parade, Sleeping with sirens, A day to remember, Silverstein, Aste, Konala cartelli, 3 feet smaller, Sum 41, Secondhand serenade, Blink-182... Lista on loputon ja ehdottomia ykkösiä on mahdoton listata.

8 kommenttia:

  1. Tää blogi lataa aika paljon ku tänne tulee :O Johtuu varmaan siit et tääl on nii paljon kaikkee. Mut tosi hieno blogi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo huomasin just ite kans et just tää postaus miljoonine youtube-linkkeineen lagittaa ihan järkyttävän paljon, vois ehkä pari karsia haha :-D Mut kiitos!

      Poista
  2. Ihana tää sun blogin ulkoasu!

    Käy kurkkaamassa kans mun: www.girlandhighheels.blogspot.com

    (:

    VastaaPoista
  3. Kiva blogi sulla :) ! Käy osallistumas arvontaan täällä:
    ♥http://hennanblogii.blogspot.fi/2012/08/arvonta.html♥

    VastaaPoista
  4. Kiva blogi! :) Haluisitko kertoo miten noit youtubelinkkei voi laittaa blogiin? :) ois kiva tietää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! c: Ja joo tottakai! Meet vaa siihe youtubelinkkii minkä haluut pistää blogii, painat siitä videon alta et "Jaa" ja sen jälkee "Upota", sit siihe tulee sellane koodi minkä kopioit ja liität postaukseen sen HTML:n kautta. Googlettamalla löytää varmaan selkeemmät ohjeet jos tästä ei saanu mitää selvää :-D

      Poista