2012/09/14

♣ Älä oota sitä mitä ei oo olemas. Ja se onni, se on jo sun ovellas.

Good morning! Aloita vallankumous olemalla itse se muutos minkä haluat tapahtuvan ja olemalla oma upea itsesi. Uskalla sanoa oma mielipiteesi ja auta kun apua tarvitaan! ♥

Juju kirjotti aamulla noin facebookkiin, ettekä usko, kuinka paljon toi mua inspiroi. Eilen alko spr:n nälkäpäiväkeräys ja satuin aamulla kävelemään spr:n jonkinsortin toimiston ohi. Se ikkuna oli täynnä tekstejä "tänään on hyvä päivä ryhtyä kerääjäksi" ja muuta sen suuntaista, joten koulun jälkeen kävin kysymässä, että mitä tää kerääminen on ja voiko siihen hommaan ryhtyä kuka tahansa. Ne pisti mut täyttää sellasen paperin, anto ton keräysboksin käteen ja spr:n liivin päälle ja kiitti. Alta aikayksikön olin kadun varressa keräämässä rahaa.

Tunnin ajan mä siinä olin, puolessa välissä olin saanut kerättyä jo reilu 50 euroa. Oli ihana, kuinka ihmiset hymyili, toivotti hyvää päivänjatkoa, jutteli ja yks jopa sano mulle et "kiitos, että teet näin merkittävää ja hyvää työtä." Tuli ihan uskomattoman hyvä fiilis. Myönnän, että oon tosi usein hirvittävän itsekäs. Siispä tällanen sai mut hyvälle päälle koko päiväks. Mä tein vihdoin jotain täysin epäitsekästä, en siis saanut tästä minkäänlaista palkkaakaan, lisäks lahjotin ite 5 euroa. Ja ei, en halua yhtään "tiesitkö, että noista rahoista menee näin ja näin monta prosenttia tällaseen ja tällaseen toimintaan EIKÄ nälkäpäiväkeräykseen ja niihin apua tarvitseviin maihin"-kommentteja, sillä mä kuitenkin tiedän, että oon tehnyt ihan hyvän teon ja että joku sitä rahaa joka tapauksessa tarvitsee.

Ihan älyttömän hyvää viikonloppua kaikille. Koittakaa pysyä pirteinä!

54 kommenttia:

  1. on pakko vielä sanoo täälläkin, että kiitos ihanasta ja piristävästä kommentista! :-)

    mäkin oon muuten aina halunnu tehdä jotain ton tyylistä kanssa! ja vielä joskus aionkin :-) mä jotenkin rakastan sitä tunnetta, kun tiiän että oon auttanu ihmisiä tekeen jotain hyvää, siitä oikeesti tulee ite kans tosi hyvälle mielelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nimenomaan! c: Kannattaa todellakin tehä, ainakin mun hyvä fiilis on taattu koko loppuvuodelle :-D ♥

      Poista
  2. Oon ylpee susta :) ite viimetalvena olin keräämässä rahaa nälkäpäivään, flunssahan siitä tuli kun ei ollu tarpeeks päällä, mut mulle merkitsi ainoastaan se hyvä teko minkä olin saanu aikaseks! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Just tollaset sun kaltaset hyvät ihmiset saa aina hymyilee!♥ Mut totta, toi fiilis et on tehny jotain hyvää on kyl ihan mahtava c:

      Poista
  3. Hienoo et oot lähteny tollaseen mukaan:) Ite pitää kyllä parisen euroo kans keräyslippaaseen laittaa, kun semmoine kohdalle sattuu!

    VastaaPoista
  4. Tosi kiva ku menit mukaan tohon ! :) Olin itekki keräilemässä kolehteja ja tosi kiva nähä joku muukin tekemässä niin vapaaehtoisesti :D Sul on ihanan omaperäinen blogi ja oot nätti! sait uuden lukijan :-)


    http://www-dare-to-dream.blogspot.fi/
    http://www-dare-to-dream.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaaa hei kiitos älyttömästi!♥

      Poista
  5. Aivan ihana postaus iina! Voi ettää, aivan ihana teko ja mahtavaa että oikeesti menit tonne ja tekemään noin hienoa työtä, monella saattais jäädä pelkäks ajatukseksi! Niin mahtavaa :) sun blogi on ihana, jatka samalla linjalla!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kommentti, eikä, kiitos!♥ Jajoo mä kyllä olin koko päivän koulussa sillee "pitäiskö mennä vai eikö pitäis", mut oon nyt onnellinen et menin. Ois se myöhemmin kaduttanu et jättää tällasen tilaisuuden käyttämättä, vielä ku nyt on nii hyvä fiilis c:

      Poista
  6. mäki meinasin osallistua nälkäpäivän keräykseen, mut oon kuullut punasestarististä niin paljon negaa et ei oikeen ollu uskoo siihen juttuun enään niin tyydyin vaan lahjottaan vähän kolikoita. :)


    http://hennankengissa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä et lahjotit kuitenkin vaikka oot kuullutkin negatiivisia juttuja! c: Ajatus on tärkein.

      Poista
  7. hölmöö oon jo sun lukijana ja edellee tää on kiva blogi :) !!

    VastaaPoista
  8. mullekin tuli hyvä mieli kun mä tein kerrankin jotain hyvää ja lahjotin nälkäpäiväkeräykseen rahaa :)

    http://noraea.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  9. Hei jes, ite oon SPR:n vapaaehtosena toiminut jo lähemmäs kymmenen vuotta eli reilusti yli puolet elämästäni, ja voin sanoa, että se on ihan mahtavaa! Tulee tosi hyvä mieli, kun tekee jotain hyvän asian eteen. Eikä siihen tosiaankaan tarvi varata paljoa aikaa tai sitoutua, tollaset tunnin pituset pätkät kerran vuodessakin on jo paljon! Toivottavasti tuo kerta ei jäänyt ainoaksi, vapaaehtosia ei oo koskaan liikaa :)

    Vähän hassua sanoa noinkin ison, melkein kaksisataa maata ja tuhansia, tuhansia ihmisiä käsittävän organisaation puolesta mitään, mutta kiitos. Kaikkein arvokkain lahjoitus on aika, koska sitä ei voi ostaa. Ihanaa syksyä sulle!♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan superihana kommentti! Toi on ihan totta ja hyvän asian puolesta sitä aikaa lahjottaa ihan millon tahansa. Mahtavaa syksyä sulle kans! c: ♥

      Poista
  10. Hei!

    Blogistasi tehty esittely on valmis ja löydettävissä täältä! Suosittelen tarkistamaan esittelyn vielä virheiden ja täydennysten varalta. Ihanaa syksyä!

    # Helmi (jokonappaa.blogspot.fi)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi toi oli tosi kiva! Kiitos! c:

      Poista
  11. Lueskelin muutaman postauksen ja totesin, että sulla on ihanan positiivinen asenne. :) Mä tykkään myös sun tyylistä kirjottaa, se on sillai elävää, etkä vaan luettele asioita mitä oot tehny. Sit sun kuvat on kans tosi harkitusti laitettuja, et niillä on joku merkitys. Ulkoasustaki tykkään, tää blogi on aika ihana :)

    Ite oon ollu muutaman kerran Yhteisvastuukeräyksessä ja MLL:llä keräämässä rahaa. Onhan se ihan mukavaa puuhaa, mutta sitten on just näitä ihmisiä, jotka alkaa rageemaan että "TIEDÄTKÖ SÄ KUINKA PALJON ÄSPEEÄRRÄN JOHTAJA NOSTAA PALKKAANSA VUODESSA!?? TIEDÄTKÖ HÄH!!"

    http://jaisellakatolla.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaaaaa IHANA! Suurkiitos!♥ Ja hahaha nii totta toi alempi juttu, noilta kommenteilta vaan ei voi välttyä... :-D

      Poista
  12. Oho, mä en tienny et kerääjäks pääsee noin helposti, pitääki ens kerralla itekki mennä avustaan! :)

    http://toomaterialgirl.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäkin ihan yllätyin et se oli noin helppoa! :-D Haha kannattaa mennä! c:

      Poista
  13. ^Mäkään en tiennyt, että noin vain pääsee keräilemään. Kiva! :)

    janinastyle.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan, tosi hienoo et ne tarjoo auttamisen mahdollisuuden ihan kaikille! c:

      Poista
  14. Ihanan iloinen blogi, ja upea juttu, että osallistuit keräykseen! :) Voisi itsekin joskus, varmasti palkitsevaa hommaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! c: Ja todellakin on, suosittelen!

      Poista
  15. Toi ekan kuvan teksti on lyhyt mut todella asiallinen! :) Oot tosi kaunis,oon sanonu sen kyl varmaan jo mut sanonpa nyt vielä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! c: Ja todellakin, teippasin sen tähän mun koneen yläpuolelle et muistan pitää asenteen kohillaan joka päivä! :-D

      Poista
  16. Hyvä et joku jaksaa hyvän asian puolesta ! ♥
    Hupsuinen veikkoinen jatka samaan mallii :33

    VastaaPoista
  17. ooot kaunis ja tykkään sun blogista tosi paljon :) ja hei ihanaa että jaksat tehdä vapaaehtoistyötä. :)))))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oiii kiitos älyttömästi!♥

      Poista
  18. oi että olet kaunis, mun mielestä tosi kunnioittavaa toi että teet vapaaehtoistyötä :) ♥

    VastaaPoista
  19. Sulla on ihana tukka! Unohtu aikasemmin tää sanoo :)

    VastaaPoista
  20. Heheei, mäkin oon ollu kahella edellisellä kerralla kerääjänä! Ja se on oikeesti kivaa hommaa. :p mut oot nätti, ja tän blogin toi tausta on niiii ihana! Ja mukavan olonen blogi muutenki! (:

    http://milla-mycherie.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos älyttömästi! c: Ja haha se tosiaan on hauskaa, vaikka saattaakin vaikuttaa tosi tylsältä :-D

      Poista
  21. ihana banneri ja kivoja kuvia! :)

    VastaaPoista
  22. hei luinkuin sun postausta jo aiemmin! ihana, sun takia tajusin että kui helppoo toi onkaa mennä kerääjäks! aattelin että itekkin vois mennä sitten ens vuonna kun tälle vuodelle en ehtiny..:)
    kiva kun porukka jaksaa tehä tällästä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, vähä kiva kuulla et oon jakanu näinkin hyödyllistä infoo c: Ja niinpä, multa ainakin rispektiä kaikille ketkä jaksaa uhrata tunnin elämästään ja lähtee tekemään jotain hyvää muiden puolesta! c:

      Poista
  23. Oon jotenkin yliherkällä tuulella, mutta tää postaus kosketti kyllä! Ihanaa, että tuollaisia ihmisiä löytyy vielä. :) Itsekin voisin kuvitella ryhtyväni moiseen hommaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aaaa ihana kommentti! :-D ♥ Piristi ihan älyttömästi, kannattaa kyl lähtee koska se ei tosiaan vie paljon aikaa! c:

      Poista
  24. Tosi kiva että oot mukana tällasessa! Tosi ihailtavaa :)

    http://ramonnan.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  25. ihana blogi, ja oot älykaunis! :-)

    http://with-a-camera.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  26. Tosi kiva et rupesit vaan extempore tollaseen! :)) Ihan oikeesti se on just sillee et vaikka eka tympis aatella et joo pitää miljoona tuntia seistä pihalla ja plaa mut kyllä se on sitte todellaki sen arvosta :) Ite en siis oo ollu nälkäpäiväkerääjänä mut muisa samantyyppisisä jutuisa. Vaikutat tosi kivalle tyypille ja sulla on kiva blogi! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. IHANA, kiitos!! c: Sun kommentti piristi päivää ihan superpaljon. Toi tosiaan toi ihan loistavan fiiliksen ja oli todellakin sen arvosta, että joutu jalkojen kipeytymiseen asti seisomaan kadunvarressa! :-D

      Poista