2012/09/06

♣ You still have all of my heart

Multa ollaan pariin kertaan pyydetty erikoispostauksena matkailupostausta, ja koska oon matkustellut elämäni aikana ihan hirveesti, päätin tehä tän yhden postauksen kaikista ulkomaanmatkoista vuodesta 2009 lähtien (tosin mitään Baltian maita en ottanut mukaan).
Turkki, Alanya, 2009
2009 kesällä olin viikon Turkissa. Päälimmäisenä mulla on muisto siitä, että sain varaslähdön ihosyöpään - paloin viikon aikana +40 helteissä niin pahasti, että teki pahaa pitää vaatteita päällä tai olla auringossa ollenkaan. Kaikesta tuskasta huolimatta toi loma oli ihan loistava ja Alanya oli ihana paikka, vaikkakin pakko myöntää, että miehet tosiaan oli erittäin ahdistelevia, vaikka ite olinkin vasta 13-vuotias ja henkisesti enintään 11. Silti vihellyksiä ja silmäniskuja näki vähän väliä. Joka tapauksessa paikka oli ihan lomaparatiisi, hirveästi halpoja kauppoja ja kivoja vaatteita, palmuja, mukavia ihmisiä, lämpöä ja meri. Lähtisin Alanyaan uudestaan ihan millon vaan!
Iso-Britannia, Lontoo, 2009
Samana vuonna lähdin kans vierailemaan Lontoossa. Tällä lomalla rakastuin Lontooseen ja vakuutuin siitä, että vielä joskus tulisin muuttamaan Lontooseen, vähintään edes pariksi kuukaudeksi. Lontoossa on hyvä tunnelma koko ajan, ja vaikkei sää koskaan hiponutkaan mitään täydellisyyden rajoja, ihmiset, ruoka ja se elämäntapa siellä kuitenkin tekee siitä kaupungista niin ihanan. Brittiaksentin ikuisena fanina voin kertoa, että oli ihan mahtavaa jutella paikallisille. Ja kyllä, oon edelleen sitä mieltä, että vielä jonain päivänä meen Lontooseen pidemmäksikin aikaa.
Portugali, Vilamoura, 2010
Seuraavana kesänä lähdin mun iskän ja veljen kanssa ensin Lontooseen yöksi, sen jälkeen Portugaliin viikoksi ja sitten taas Lontooseen yhdeksi yöksi. Asuttiin Portugalissa iskän kaverin kämpässä, mikä oli ihanan uusi kokemus huonoine ja hyvine puolineen. Mua toki harmitti, ettei ympärillä ollut koko ajan henkilökuntaa ja muita lomalaisia, keille voisi jutella, mutta samaan aikaan oli ihana olla aivan 'omassa' asunnossa. Portugalikin oli paikkana ihan mahtava, vaikkei se jollain tavalla kuitenkaan täysin vallannut mun sydäntä. Mun iskän se kuitenkin taas taisi vallata - iskä on taas lähdössä tähän samaan asuntoon lomalle marraskuussa, ja se taitaa olla sen viides kerta tässä samassa paikassa.
Ranska, Pariisi, 2010
Elokuussa 2010 pääsin ripiltä ja rippilahjaksi äiti päätti toteuttaa mun kahdeksan vuoden unelman ja viedä mut Pariisiin. Olin siis tosissani jostain 6-vuotiaasta lähtien halunnut käydä Pariisissa, se on aina kaupunkina jollain tavalla kiehtonut mua enkä pettynyt loman aikana ollenkaan. Pariisi oli paljon ihanampi, kuin osasin edes kuvitella. Olin koko loman ihan ekstaasissa, oli aivan mahtavaa päästä toteuttamaan tollanen unelma. Aion todellakin mennä Pariisiin tulevaisuudessa vielä monta, monta kertaa!
Espanja, Costa del sol (Torremolinos, Benalmadena), 2011
Pariisin kanssa jaetulle ykkössijalle lomissa pääsee Costa del sol. Tää viimekesän viikko Espanjassa oli yks elämäni parhaita. Paikalliset oli niiin mahtavia ja sosiaalisia, että mulla on ollut ikävä tota paikkaa siitä lähtien, kun astuin lentokoneeseen. Voin taata, että tuun käymään täällä vielä monta kertaa, sillä Costa del solissa oli niin paljon eri mahdollisuuksia kokea uusia asioita (me esim. lähdettiin veneellä välimerelle parin kilometrin päähän rannasta ja hypättiin uimaan, joka oli tosi ahdistava, mutta silti upea ja jännittävä kokemus).

Miksi tein tän matkailupostauksen juuri tänään? Syy löytyy kalenterista. Tajusin tänään, että siihen on tasan kuukausi, kun lähden Ranskan rivieralle Nizzaan viikoksi. Vähän reilun kuukauden päästä siis mun rankka arviointi Nizzasta. En malta odottaa.

26 kommenttia:

  1. Sie oot matkustellu ihan sikana.. Ite en oo ikin ees olul lentokoneess.. Pisin matka minkä oon tehny on Tallinna.... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä tosiaan oon kyl kiertäny maailmaa tosi paljon :-D Mut hei, vanhempana sit ku pääset jo omillas matkustaa ni korvaat nää nuoruusvuodet ja matkustelet tosi paljon! c:

      Poista
  2. hei tosi kiva postaus!! :) tuli matkakuume!

    VastaaPoista
  3. Oii ollaa ajettu tuon paikan läpi ku oon itte ollu Espanjassa :D Iha sika mukavan näköstä aluetta.


    http://aannikas.blogspot.fi/
    käy kurkkaamas ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojoo se on nii paratiisi! :-D Ja jeees käy tsekkaa c:

      Poista
  4. tosi kiva postaus! mä oon käyny vaan muutaman kerran ruotsissa :--D mut enköhän mäkin joskus kauemmas pääse.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! c: Ja etköhän sä pääse! c:

      Poista
  5. Voi vitsi sulla on sika ihana blogi!
    Ja olis ihana käydä noissa kaikissa maissa joskus :--)
    unfinit-e.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aww, kiitos! Ja haha mä ainaki ite suosittelen, joskus vanhempana sit otat lomaa ja käyt noissa! ;)

      Poista
  6. Ihan sairaan hienoi kuvia ja toi banneri ! ♥♥
    miradelinas.blogspot.com

    VastaaPoista
  7. Yhyy, haluan takaisin ulkomaille kun luin tämän! :D Vaikka omasta Kreikan reissustani on vain viikko. SILTI! Ihana postaus, kivoja kuvia, kivat jutut. :) Ihan kateellinen että oot käyny noin tiheään ulkomailla. Onko nuo kaikki paikat missä olet käynyt vai onko vielä muitakin, jossa olet käynyt ennen vuotta 2009? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tosiaan oo ainoat! Nuorempana matkustelin tosi paljon, mm. suurimmassa osassa Euroopan maita, Amerikassa sekä Baltian maat ja Pohjoismaat läpi. En vaan niistä viittinyt kirjottaa, koska muistikuvat ja kuvasaldot on aika hatarat :-D

      Poista
  8. PS: Jään seuraamaan blogiasi. ;)

    VastaaPoista
  9. AAaa, mikä ulkomaa-himo iski mullekki :-) jatkan kiinnostuneesti blogin selailua >>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa joo sitä tää postaus vähän teettää! :-D

      Poista
  10. Mulla oli ihan samat fiilikset kun kävin kesäkuussa Pariisissa ♥ olin itekin pienestä asti halunnu päästä sinne ja oli ihan ekstaasissa koko 10 päivää, haha! Sama juttu kun kävin viime vuonna Rio de Janeirossa :) ihania kuvia, tuli hirvee hinku ulkomaille!

    http://chiquine.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooooi vähä ihanaa! :-D Tollasis paikois on ihana päästä käymää, mihi on halunnu mennä iha pienestä pitäen c:

      Poista
  11. Mun mielestä et edes oo matkustellu mitenkään erityisen paljo...Xd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis matkustelin pienenä ihan hirveen paljon! :-D Mähän sanoin tossa alussa et kerron vaa matkoista '09 lähtien c:

      Poista
  12. oo onnellinen että oot päässy matkustelee noin paljo! :) kelpais mullekkin mut ku ei oo tuota rahaa käydä yhtää missään :s

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyl ihan hirvee harmi josset oo päässy matkustelee... |: Koitat vaan pistää aina vähän rahaa sivuun ja sit joskus ku oot säästäny tarpeeks ni lähet ulkomaille, se on sen rahan arvosta! c:

      Poista