2013/02/11

♣ Cookies in a jar

Mua jäi harmittamaan joulun alla, etten ehtinyt ottaa jouluaamuna tehdystä Cookies in a jar -pikalahjasta kuvia ja esitellä sitä vielä nopeasti täällä blogin puolella, sillä se kuitenkin mun mielestä on ihan mielettömän kiva ja hauska lahja niin pieneksi ja yksinkertaiseksi paketiksi. Viikonloppuna tuli kuitenkin reissailtua Tampereen suunnilla, jolloin törmäsin mun siskon keittiössä tähän samaiseen purnukkaan. Hyväksikäytin tilanteen kameralla ja näin saan vihdoin sisälläni kalvaneen asian pois tekemällä tämänkin postauksen.
cookies2 cookies1 Tosiaan, idea pelkistettynä on laittaa kaikki keksien kuivat ainekset purkkiin ja laittaa taakse ohje aineista, jotka täytyy lisätä saadakseen satsin keksitaikinaa. Nätti kokoaminen on vielä ainakin mun silmään huipputärkeää, mulle harmillisesti oli osunut liian suuri purkki käteen ja kerrokset ovat totta kai ehtineet jo hieman sekoittua siskoni käsittelyssä parin kuukauden aikana. Ideana tää on kuitenkin ihan mieletön lahja! M&M's-karkit voi vaihtaa normisuklaaseen tai mihin tahansa muihin karkkeihin, tai vaikka rusinoihin jos niin haluaa. Ystävänpäiväks esimerkiksi tällainen purkkihan ois supersöpö, jos käyttäisi niitä vaaleanpunaisia M&M's-karkkeja.

Ja vielä mun käyttämä ohje 
(vaikka tietysti tähän voi käyttää mitä tahansa kakun, muffinsien tai keksien ohjetta):
Purkkiin
1 tl leivinjauhetta
1 tl kanelia
1 tl vaniljasokeria
½ tl kardemummaa
1½ dl fariinisokeria
Vähän reilu 1 dl sokeria
~3½ dl jauhoja
M&M's:ejä

Lappuun
1 kananmuna
150 g pehmeää voita
190 asteessa 15-20 minuuttia

10 kommenttia:

  1. tää on kyl kiva! :D täytyy kokeilla joskus

    VastaaPoista
  2. Haastoin sinut blogissani :)
    napparatsormet.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiva kuulla, käyn kattomas :-)

      Poista
  3. Tosi söpö purkki! Pitää kokeilla tota vaikka ystävänpäivälahjana? :)


    http://bambiza.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mäkin aattelin et toi ois kyl just kiva ja tosi halpa ystävänpäivälahja!

      Poista
  4. taidan kokeilla äitienpäivä lahjaks :) mistä aina löyät näit mahtavii ideoit ? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä ees tiedä, näitä tulee välillä netissä vastaan ja osan mä keksin ite :-) Esim. DIY-pelikorttien idean sain vaan kesken kauppareissun. Valitsin siinä tavallisesti safkaa mitään miettimättä ja yhtäkkii tuli sellanen ihmeen ajatus et "HEI ITSETEHDYT PELIKORTIT", mun aivot on suhteellisen omituiset ja elää ihan omaa elämäänsä!

      Poista
  5. Aivan mahtava idea! :)

    VastaaPoista