2014/03/07

♣ Drink tea, read books, be happy.

Päivän fiilis on ehdoton mitä vittua. Mä ihan oikeesti luulin, että olin maineikkaasti ja onnistuneesti taas saanut pidettyä blogini sydänkäyrän tasaisessa rytmissä, toisinhan siinä kävi. Huomaamattani mun ohi on lipunut k o l m e k y m m e n t ä k o l m e päivää, vaikka mun aivot on väittänyt koko tän ajan, että postasin aivan varmasti viimeksi viikko sitten. Viikko onkin näköjään mun pään sisässä hieman pidempi ajanjakso kuin mitä se on kalenterin mukaan. 

Aina voi kuitenkin korjata virheet ja käyttää häpeän defenssimekanismina niin anteeksipyyntöä (anteeksi) kuin torjuntaakin. Ignorataan siis koko juttu. Leikitään, että vielä on helmikuun alku ja oon ihan ajalla, jooko? Tai kokeillaan degenssimekanismina kompensointia - okei, en oo postaillut, mut sentään oon päntännyt yo-kirjoituksiin! (En mä oikeasti edes ole. Paitsi näköjään defenssimekanismit.)
2C
Joka tapauksessa nyt on todellakin aika nauttia tämän "talven" viimeisistä teekupposista, sillä kevääseen päin ollaan menossa aivan hurmaavan lujaa vauhtia. Ja parhaan - ja söpöimmän - teekokemuksen saa aikaan sydämin uudistetuilla ja kirjekuorin päivitetyillä DIY-teepusseilla.

Esittelin lokakuussa 2012 mun blogissa ensimmäistä kertaa DIY-teepussit ja se onkin, ilman mitään epäilystä, mun blogin suosituin postaus. Ohjeet teepussiin ovat niin yksinkertaiset, että voit katsoa ne suoraan > täältä <. Tosin sydämenmuotoisiin teepusseihin niittejä ei tarvita - lanka vain pujotetaan ompeleen alta ja solmitaan kiinni. 
AAAA1
Kirjekuoren teko on onneksi armottoman helppoa. Neliönmuotoisesta paperista leikataan kulmat pois, loppuja kulmia pyöristetään siihen malliin mihin tykkää ja lopulta koko höskä liimataan keskeltä kasaan. Lanka, jonka toisessa päässä roikkuu teepussi, pujotetaan neulalla kirjekuoren yläosasta läpi. Ja näääin! Tässä ovat persoonalliset, ihanat ja uniikit teepussit, joiden tekemiseen menee pari minuuttia. 
2A 2B AAAA2
Viimeiseksi sujauta mikä tahansa viesti kirjekuoren sisään ja täydellinen äitienpäivän, isänpäivän, synttäreiden, ystävänpäivän, vuosipäivän tai minkä tahansa päivän aamutee on valmis.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti